Tuesday, June 23, 2009

Ko-SPIN 09











salam pawana....em, sahabat2, tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk kongres pendidikan islam anjuran GAMIS akan berlangsung. rasanaya amat rugi jika tidak menghadirkan diri ke program seperti ini. peluang yang ada ini, seharusnya diambil dan dimanfaatkan sebaik mungkin dalam menyiapkan diri ke arah pembangunan jiwa insan yang lebih optimis.

sebagai mempromosikan produk gamis, salah satu cara yang dapat saya bantu adalah dengan cara promosi sebegini. diharap sama- sama kita mendapat manfaat daripada penganjuran program sebegini.

di bawah ni, antara objektif utama diadakan ko- spin ini....



Objektif Ko-SPIN 09

Menilai semula keberkesanan sistem pendidikan Islam yang diamalkan dalam negara. Tujuan untuk menilai pendidikan Islam dalam negara adalah untuk menjadikan pendidikan Islam sebagai tunjang pendidikan. Selain itu, pendidikan Islam juga sudah lama tidak disemak semula melainkan hanya menjalankan wacana tahunan sahaja.

Membetulkan pandang alam (world-view) mengenai pendidikan Islam yang sebenar.

Membentuk satu resolusi bertindak ke arah pentajdidan sistem pendidikan Islam di negara. Maka, Kongres bermatlamat untuk mendapatkan resolusi diakhir perbincangan dan seterusnya diperingkat atasa akan menyemak semula cadangan dari resolusi yang telah diperolehi di akhir Kongres ini.

No comments: